 |
Wirtualny Sejm Symulacja Polityczna PBF. Wcielamy się w role posłów wybranych w wyborach w 2005 roku
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian Russyan
Sojusz Lewicy Demokratycznej
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:56, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To niech Pan złoży. Zobaczymy czy Pana przyjmą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajetan Kurka
Liga Polskich Rodzin
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:01, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pańskie zaangażowanie w sprawę naprawdę powala na kolana.
Panie Marszałku!
Wysoka Izbo!
LPR będzie głosowało przeciwko tej niedopracowanej ustawie. Nie została nam przekazana odpowiednia argumentacja, którą moglibyśmy przyjąć. Projekt posiada widoczne braki merytoryczne, jest niejasny, zawarte w nim zasady widocznie nie odzwierciedlają intencji twórcy ustawy. W Klubie parlamentarnym LPR nie będzie obowiązywała dyscyplina partyjna w trakcie głosowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian Russyan
Sojusz Lewicy Demokratycznej
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:08, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pragnę wnieść poprawkę do artykułu 16 ustawy o zmianach w spółce Polskie Koleje Państwowe, prywatnych (samorządowych) spółkach kolejowych, ochronie zabytków kolejowych oraz szkolnictwie kolejowym, zmieniając treść artykułu 16 z:
Wszyscy absolwenci ww. szkół będą mogli od razu po zakończeniu nauki złożyć podanie o pracę w państwowym przedsiębiorstwie PKP lub rozpocząć naukę w szkole wyższej.
na
Państwowa spółka PKP PKL S.A ma za zadanie przyjąć absolwenta szkoły technicznej o kierunku kolejowym (jeśli absolwent wyrazi taką chęć) i zapewnić mu pracę oraz dalsze wykształcenie związane z wybranym zawodem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian Russyan dnia Śro 22:08, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajetan Kurka
Liga Polskich Rodzin
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:15, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tekst ustawy z poprawkami dokonanymi przez posła sprawozdawce:
Cytat: | Ustawa z 2005 roku o zmianach w spółce Polskie Koleje Państwowe, prywatnych (samorządowych) spółkach kolejowych, ochronie zabytków kolejowych oraz szkolnictwie kolejowym
Rozdział I
Art. 1. Polskie Koleje Państwowe zostają przedsiębiorstwem państwowym, a zarządcą PKP jest Ministerstwo Infrastruktury.
Art. 2. Infrastruktura kolejowa zostaje pod nadzorem spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Obie spółki podlegają Ministerstwu Infrastruktury.
Art. 3. Po wypadku kolejowym zostaje zwoływana przez Ministra Infrastruktury specjalna państwowa komisja śledcza.
Rozdział II
Art. 4. Wszystkie dotychczas istniejące prywatne spółki kolejowe mają obowiązek złożyć odpowiednie pismo do Ministerstwa Infrastruktury o przyjęcie do przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe, a następnie ubiegać się o pozwolenie na wykonywanie przewozów pasażerskich bądź towarowych.
Art. 5. Każda spółka kolejowa udzielająca usług przewozowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej ma obowiązek przed swoją nazwą własną umieścić skrót „PKP” oznaczający Polskie Koleje Państwowe.
Art. 6. Artykuł 5. nie dotyczy spółek zarejestrowanych poza granicami RP.
Rozdział III
Art. 7. Roczny rozkład jazdy pociągów jest ustalany przez Polskie Koleje Państwowe oraz PKP Polskie Linie Kolejowe. Wszystkie spółki należące do PKP mają obowiązek skierować wniosek o przydzielenie danej ilości pociągów o określonych (w przybliżeniu) godzinach. Rozkład wchodzi w życie w drugą niedzielą grudnia.
Art. 8. Roczny rozkład jazdy pociągów można zmienić:
1) przed i po feriach zimowych oraz letnich
2) podczas planowanych remontów infrastruktury kolejowej
3) w razie niezapowiedzianych lub nagłych i długotrwałych zamknięć linii kolejowych
Rozdział IV
Art. 9. Każde muzeum, skansen bądź inny zabytkowy obiekt kolejowy zostaną po zgłoszeniu przez właściciela wpisywane do „Księgi zabytków kolejowych” w Ministerstwie Infrastruktury.
Art. 10. Aby zabytkowy obiekt kolejowy został wpisane do „Księgi zabytków kolejowych”, należy powiadomić Ministerstwo Infrastruktury o takim zamiarze.
Art. 11. W przeciągu półtora tygodnia od czasu zgłoszenia chęci wpisania obiektu do księgi wymienionej w artykule 10., na terenie obiektu pojawi się wcześniej zapowiedziany Inspektor Zabytków Kolejowych, powołany przez Ministra Infrastruktury i oceni stan zabytku/ów. Od oceny Inspektora Zabytków Kolejowych zależy:
1) wpisanie obiektu do „Księgi zabytków kolejowych”
2) roczna zapomoga państwa dla danego obiektu (nieprzekraczająca miliona złotych) wg cenności historycznej zabytku/ów kolejowych.
Art. 12. Każdy obiekt wpisany do „Księgi zabytków kolejowych” co pół roku ma obowiązek złożenia raportu finansowego z wydatków i przychodów.
Rozdział V
Art. 13. Państwowe przedsiębiorstwo PKP ma za zadanie wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Infrastruktury tworzenie szkół technicznych z kierunkami kolejowymi od roku szkolnego 2006/2007 oraz nadzorowanie działania tych szkół.
Art. 14. Uczniowie do szkół będę przyjmowani według kryteriów ustalonych przed dyrekcję tych placówek.
Art. 15. Nauka w szkołach technicznych z kierunkami kolejowymi będzie trwała 6 lat.
Art. 16 Państwowa spółka PKP PKL S.A ma za zadanie przyjąć absolwenta szkoły technicznej o kierunku kolejowym (jeśli absolwent wyrazi taką chęć) i zapewnić mu pracę oraz dalsze wykształcenie związane z wybranym zawodem.
Rozdział VI
Art. 17. Rozdziały I, III i IV wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.
Art. 18. Rozdział II wchodzi w życie w drugą niedzielę grudnia 2005 roku.
Art. 19. Rozdział V wchodzi w życie 1 września 2006 roku.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 14:28, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Panie Marszałku!
Wysoka Izbo!
To moje pierwsze wystąpienie na tej mównicy. Od siebie chciałam powiedzieć tylko jedno. Z całą pewnością porę tę ustawę. Zgadzam się z argumentacją posła sprawozdawcy. Kolej potrzebuje zastrzyku energii. Musi się odrodzić.
Dziękuję.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|